söndag 19 april 2009

Dagens skörd ...



Det händer, men inte ofta, att kunder ger mig handlingslappen när allt är klart.

"Här har du .. ja, jag vet ju ....", säger dom då leende.

Det var precis vad Inga-Lill gjorde idag.
(Folie, sprayflaska, doftmedel och dusch ... nånting ..,skulle inhandlas).

Inga-Lill och hennes man (som dagen till ära hade någon slags skepparmössa på sig ..) bor inte alls långt från affären och om deras dotter Malin skrev jag en gång ett inlägg.

Men då .., visste jag inte alls vem den rara Inga-Lill var.

Det vet jag nu.



Och så är det alla dom andra .., dom som jag hittar i kundkorgarna.



Eller i chipshyllan.


Eller på golvet.



I kundvagnen.



Och ibland får jag en trave med lappar i handen.

"Kan du slänga det här ...?" frågar kunden.

"Jomenvisst ...", säger jag och ler glatt.

1 kommentar:

Monet sa...

Åh, vad det är roligt med dina kundlappar. Man riktigt ser framför sig vilka det är som handlat.

Är det inte någon engelsman som varit på besök? Eller någon med det språket som förstahandsvariant.

Någon verkar ha party på gång - gillar stavningen av groggvirket, haha!

Du får snart underlag till en verkligt intressant demografisk studie av folks inköpsvanor.

Mycket chips är det tycker jag, trots alla varningar:-)