söndag 19 april 2009

Ännu en insikt ...


Anders, Maria, Anna och Emma.
Moster Anna är nog en stor förebild för Emma.
Tänk, att ha en moster som tar med sig systerdottern på shoppingrunda .., det var födelsedagspresenten som Emma fick!
Ibland får Emma följa sin moster till stallet och pyssla med Taurus ..., och ibland sover Emma & Emil över hos moster och morbror.
Då ligger dom alla på en madrass på golvet.

Det var efter skilsmässan .., när trettiofyra års förhållande föll i små bitar, som Anna sa att .., det hade i alla fall det med sig, att syskonen kom varandra nära.

Det blev annorlunda.

Dom blev liksom kärnan.

Det blev viktigare att hålla ihop.



Och ikväll kommer ett mail till min inkorg och jag läser ...

"Syskonskaran och finaste Emma på fotboll (såg Mickes KB spela seriepremiär). Supermysigt! Varm choklad, mackor, kex, filt, grisöra till Nelsan - allt var i sin ordning."

9 kommentarer:

bettankax sa...

Gud vilka fina ungar och jag är alldeles rörd.

Ingela sa...

Anna är så lik sin mormor och jag vänjer mig aldrig vid Maria som brunett...

Nog har du fina barn.

Jenny Bergvall sa...

Sånt här gör att jag vill jobba på ett syskon till Jakob. Fö rdet är det där man vill för sina barn!

Elisabet. sa...

bettankax: ,-)

ingela: inte jag heller .., vänjer mig .. för mig här hon verkligen blond!
Och ja, Anna är så otroligt lik sin mormor .., det tycker jag med!

Jenny: jo, det blir nog en väldig trygghet .., det tror jag.

Anonym sa...

Åh, vilka fina barn!
Framför allt hon i vita västen, måste vara modell eller ngt!!


;=)

Maria

AnnaPanna sa...

Ingela: Och för mig går du i sportia röda kläder, näbbkängor, en näverryggsägg och lär mig säga S med hjälp av en S-krok :)

Och jag håller med - jag är galet lik mormor! Blir själv ibland rädd.

"Anonym" - Bra försök ;)

Bäsa syskonen har jag i vart fall - oavsett!

Elisabet. sa...

Och lika fort och slarvigt som sin mamma skriver hon också ..-))

Jag får nog boka in en tid hos fröken Ingela för mellandottern ,-)

AnnaPanna sa...

Mamma - tyvärr, det är helt kört! Allt som inte har automatisk spellcheck förstör mina texter! Jag är en skam!

Elisabet. sa...

Anna-Panna: men jag älskar dig ändå ..,- )

Och jag är nästan likadan själv .., mest beror det på att jag har så bråttom.

(läs: skriver snabbt .. haha ...).