söndag 5 juli 2009

Hemma igen ...



Avresa från Halmstad 13.04 ..., och i Malmö har ystadtåget som alltid har gått från spår 12, nu plötsligt flyttat till spår 3.

Av bara farten har jag promenerat från spår 3 (dit halmstadtåget anlänt) till spår 12 .., tillbaka till spår 3 .., för att upptäcka att där finns ingen sommarkortsautomat.

Inne i centralhallen är båda automaterna trasiga.

Ny promenad till spår 3 .., pratar med tågvärdinnan som säger att jaha, då får jag gå till kundcentret, där på spår 10, finns en automat.

Nåja, det är ju bra med motion, tänker jag. (inte alls).

Hinner med nöd och näppe med tåget.

I trakten av Skurup v r ä k e r regnet ner.

I Ystad är det skyfall och översvämning.

Och hemma hos mig har grannen party.

5 kommentarer:

Hedgren sa...

Här regnar det inte lika mycket... Men lite , och det är faktiskt sköööönt!

Mian sa...

Nää, inte party hos din granne nu när du är nyhemkommen... på en söndag till råga på allt?

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, det tycker jag med .., men knappast mina arb.kamrater som går på semester i eftermiddag ..-)

Mian: visst! Fullt ös! Jag höll på att dåna när jag klev ur taxin (ösregn - tung väska).

Anitha sa...

Oj, vad vatten! Här har det hotat hela dagen, men ingenting blivit.

mossfolk sa...

Oj, snart kan PV ta båten ända fram till din port...

Vilken underbar resa ni har gjort och jag är förstås jätteglad att vi fått följa med på ett hörn och ta del av massor med möten!!!
(alldeles otroligt bra är du på att beskriva sådana)

Hoppas nu att grannen inte partar hela natten!