fredag 10 juli 2009

Fredagsfönstret ...



.... blir ett reprisfönster, bara för att jag tycker så mycket om det.

Det kan ha varit Maria i Oslo madamen i Sydfrankrike som stod som avsändare.

Och nu är klockan sex och jag har varit vaken i en timmes tid .. ,hängt upp arbetströjan på tork i tvättstugan (handtvättade den igårkväll och den var rejält fuktig nu på morgonen ...) och jag har lyssnat till P1 (som ibland är fruktansvärt tjatigt om man lyssnar hela dagen .., samma saker återkommer hela tiden!) ... och ska nu göra mig i ordning.

Om en timme är det dags att arbeta.

Fredag och måndag är mina längsta dagar.

Det är ingen direkt höjdare, om man säger så.

Å andra sidan finns det dom som har det ännu värre.

4 kommentarer:

Monet sa...

Hej Elisabet! Roligt att du tycker så mycket om det här fönstret. Det är inte norska Maria som skickat. Det är jag från Provence.

Visst är det vackert?

Lisette sa...

Vilket härligt fönster Elisabeth. Ett av dina många fina. Du får snart sätta ihop alla bilder och göra en bok av dem. Jag köper direkt!
Ha det över helgen! Det är långt till måndag:)

Elisabet. sa...

Monet: nu har jag ändrat .-))

Tack som hojtade! Och tack för fönstret!


Gulle-Lisette som alltid låter så snäll: Ja, det hade väl varit nåt .-)

Lisette sa...

Fast det är jag inte alltid. (snäll alltså)Precis som alla andra damer kan allt jag vara en riktig bitch jag också :)