torsdag 9 juli 2009

Ett älsklingsfönster till mig själv ...



Kanske bodde man i sitt förra liv på Irland eller Skottland?

Nej.

På Irland.

I ett litet hus byggt av sten och med fönster ut mot ängen och havet.

Kanske satt man var morgon när regnet inte vräkte ner .., på trappan av sten och med kaffekoppen i högerhanden och tittade ut över den lilla del av världen som var ens egen.

På höns och kattungar och en lurvig hund med viftande svans.

Kanske hade man en kattunge i knäet?

Efteråt .., när man hämtat in färska ägg ..., tog man koppen med sig och gick in och diskade.

Stod där med förklädet om sig och tittade ut genom fönstret, medan vattenkranen porlade.


Det är vad jag tror.


(Minns jag rätt var det Madelene Nattfrost som tog bilden.)

4 kommentarer:

Ellis sa...

Den är verkligen ljuvlig, den bilden.

Elisabet. sa...

Ellis: men egentligen är den inte mer perfekt än någon annan bild .., men den gick Rakt In I Mitt Hjärta.

Det sa bara klick .-)

Ellis sa...

Så är det ju. Bilder talar till oss på olika sätt, allt beror ju på personen som betraktar dem.

Jag älskar den här bilden jag med. Hästen är liksom det som är pricken över i:et.

Hedgren sa...

Vet du - jag är ÖVERTYGAD om att jag egentligen skulle bott på Irland. Det känns så och man kan ju bara kolla hårfärgen!