måndag 6 juli 2009

Ungefär så här ....



... som katten Boll i Småland, har jag känt mig under sjutton dagars ledighet.

Avslappnad.

I nån slags total harmoni med tillvaron.

Nu är det måndagmorgon och när klockan är fem vaknar jag och kan omöjligt somna om.

Lyssnar till P4.

Tänker på jobbet.

Sju till fem.

Hör mistluren nerifrån hamnen.

Ute är det kompakt dimma och kvavt och fuktigt.

I min garderob ligger arbetsbyxor av syntet och väntar på att träda i tjänst.

Och röd tröja, också i syntet.

Jag antar att detta kommer att kännas som en dag i klimakteriehelvetet.

Ungefär.

11 kommentarer:

Ellis sa...

Morrn morrn!

Här är det 10 grader och svalt. Har regnat mest hela nattem.

Vaknade pigg som en lärka kvart i 6 trots att jag inte kom i säng förrän halv 2. Nu sitter jag här vid fönstret och dricker kaffe och tittar på en koltrast som studsar omkring på gräsmattan.

Christina sa...

Aj aj, bara det där med arbetskläder i syntet får mig att rysa :(

Tankevågor sa...

MÅSTE ni ha arbetskläder i syntet och byxor till och med?

När jag jobbade i affär på kopparpengarnas tid hade vi också syntetrockar...men då kunde man ju ha sina egna kläder under. Inte var vi tvungna till att ha syntetbyxor i alla fall.

Skönt att du har haft en härlig semester och snart ska du väl ut och resa igen till värmen eller?

Bloggblad sa...

Tur att jag inte behöver ha sånt i skolan...

Jag vaknade kl 6 fast jag inte behövde... och kunde inte somna om. Andra gången i sommar. Vart bär det av?

pralinen sa...

Är oxå tillbaka på jobbet idag, kan dock välja själv vad jag har på mig. Det blev inte något av syntet inte...

Inkan© sa...

Lyckliga katt- med skyddsfärg så den nästan kan gömma sig bland stenar. Önskar att jag hade den möjligheten - blå måndag eller grå måndag.

Anonym sa...

Jag håller med Christina, arbetskläder i syntet. Fy vad omodernt! Tyckte det var perfekt på Ica i Malå, där hade man snyga förkläden och sina egna kläder - mycket bättre!

AnnaPanna sa...

Oj, jag råkade bli anonym...Det var jag i vart fall :)

Elisabet. sa...

Till er alla: syntet är PEST!

Å, så lyckliga alla är som får ha egna kläder på sina arbetsplatser!

Vi hade, precis som Anna säger, kanonbra på Ica i Malå .., bland annat förkläden som man trädde över huvudet och sedan knöt i sidorna .., så fick man ha sina egna kläder under.

Det bästa jag har haft!

Cecilia N sa...

Du får börja på Coop. ;-)
Deras tröjor ser ut att vara bomull.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, du må tro att jag har arbetat inom Konsumrörelsen en gång i tiden. Som sjuttonåring och en sommar i Malå. Det gick det med, men nog var det syntet då ...-(