torsdag 9 juli 2009

Från Inger som arbetar på hemtidningen ....

Så här skriver hon.

Läser i en notis i Norran i morgondagens tidning att Ica-Kristallen i Malå hade oväntat besök.
Minst två tjuvar hade brutit sig in via taket och skurit upp ett kassaskåp.

"Minst 3 000 kr i pengar och varor, mest cigaretter, för flera tusen har försvunnit berättade en av delägarna, Elisabeth Eikedahl!!"

Ja, det minns jag tydligt, det var nämligen bloggmadamen som hade uttalat sig.

Det hände nog för tjugofem år sedan .., det är därför det blir en notis under den rubriken.

Jag kom först till affären och fattade för mitt liv inte varför det stod en massa öppnade läskburkar vid kassaskåpet (hade använts för att kyla ner svetsen som öppnade kassaskåpet) och varför var proppskåpet helt öppet och varför var lyset tänt ..?

Sen förstod jag ju och ringde till Gerda, min arbetskamrat.

"Men ring för f-n polisen!" sa hon.

Polisen, det var min man det.

Och inte begrep vi var tjuvarna hade tagit sig in .., alla dörrar var ju låsta.

Jaha, ja.

Genom takkupolen!

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Oj, har du varit delägare tidigare?

Såna där gånger när det har varit inbrott är så konstiga.

Vi hade inbrott i vårt café i studenthuset då och då. Himla obehagligt.

Elisabet. sa...

Cecilia N: vi var åtta delägare (alla arbetade i affären) som tog över affären under två år, då det varit oerhört turbulent under en längre tid.
Det gick bättre än förväntat, men aldrig mera ..-)

Anonym sa...

Tänkte ringa dig och säga att du skulle läsa Norran idag med anledning av vad som stod under 25 år med Norran men såg att Inger hann före. /Agnetha

Gerd sa...

Jag läste det också! Hittar inte notisen på nätet.