söndag 5 juli 2009

"Hejsan liten raring ...."


Hos pv:s mamma.

Vi sitter på den inbyggda altanen .., hon har visat mig ett album med mängder av bilder, mest av hennes man Viking som inte längre finns.

Bilder där han spelar banjo ., bilder från hans 80-årskalas .., alla tre sönerna och han själv.

Och jag får veta att han i sin ungdom var med i en dansorkester som kallade sig "The Hot Boys", men det uttalades "dö hot boys".


Och så tar hon fram ett gulnat brev.
Kuvertet är äldre.



Nästan sönderläst är brevet .., och så börjar hon att berätta.
.

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Kan inte du börja spela in dokumentärfilmer? Jag vet att jag misslyckats med att övertala dig att skriva en bok, men jag kan nöja mig med en liten dokumentär...

:-)

Elisabet. sa...

rexxie: jag brukar säga att i mitt nästa liv, då vill jag göra små dokumentärfilmer.

Och jag skojar inte nu .-)

Rexxie sa...

Bra, då väntar jag så länge!

Cecilia N sa...

Sen kom jag på varför jag ville ha dig till försäljare när vi var på Nickebo. Inte försäljare - autionist är det nog mer. Det går som hejsan med dig.

Dokumentärfilmarjournalist?

Elisabet. sa...

Cecilia N: haha .., jag antar att du menar auktionist,-)

Ja, hellre nåt sånt som du kommer med nu.

Korta snuttar.

Pausprogram i tv.

Men numera finns det ju inga pauser i tillvaron, allra minst i media .-(