lördag 22 augusti 2009

Efter jobbet ...



... tar vi cyklarna (obs.pluralis .., nu har jag också en egen cykel .., en lilafärgad histora med tre växlar och ååå, tänk ., att man kan bli så lycklig över en c y k e l!) och susar iväg längs lilla vägen som går bakom gamla regementet och så korsar vi Österleden och tar sikte på stranden.

Det blåser friskt.

Och vi lägger oss i lä och krumelurar med DN:s korsord och fastnar på två ord, ja, rent hopplöst är det och vi får inte till det.

"Hörru .., om du bortser från jobb och sånt .., ja, om du finge välja alldeles fritt, var skulle du då vilja bo ...?" säger pv helt plötsligt.

Ojdå.

Jag säger som det är.

"Ja .., får jag välja helt fritt .., då skulle jag vilja bo i Ystad eller i alla fall nära Ystad .., nära havet här i Skåne .., jo, så är det nog ...", svarar jag.

Det är som pensionatsvärden letar fram husannonser i lokaltidningen Ystads Allehanda.

12 kommentarer:

Mian sa...

Intressant!

Elisabet. sa...

Mian: det tycker jag också .-)

Ellis sa...

Vad jag tycker om den dära Pv. :-)

Cecilia N sa...

Vilket frieri!

Anita sa...

För att inte tala vidare om din gullige PV ;), så kan jag tala om att jag är riktigt avundsjuk på att ni har kunnat ligga på stranden idag. Här har det regnat HELA dan! Shit!

Ja, jo... Ystad är nog en vääldigt bra stad att bo i. Tror jag det... ;)

Rexxie sa...

Vilka ord var det då? Jag klarade faktiskt hela (fast den ligger i pappersinsamlingen redan).

Elisabet. sa...

cecilia n: nä, nåt sånt var det inte ..-)

smulan: ja, jag är ju såååå förtjust i Skåne i allmänhet och Ystad-omgivningarna i synnerhet ..., så är det och jag tycker sååå mycket om att gå ut på gatan och hela tiden nästan mötas av hejanden.
Det gör att jag känner mig trygg.
Och hemma.

Rexxie: det var nog inte dagens kanske .., men matt-stad var ett av orden .., och det andra: "byggdes många i Cremona".

Vi hade ingen dator till hjälp .-)

Rexxie sa...

Definitivt inte dagens (eller gårdagens), så mycket vet jag i alla fall.

I Cremona byggde man fioler, bland annat var t.ex Stradivarius verksam där.

Mattstad har jag inte en aning om vad den kan vara.

*P* sa...

Kärlek!
=0)

Evas blogg sa...

Underbart!

Elisabet. sa...

Rexxie: rätt .., fast VIOLINER, blir det!

Eva och *P*: ja, eller så håller han på att vara less på att pendla ..-)
(Han åker ju hit lika ofta som jag åker norrut ...)

Gerd sa...

Det låter ju lovande!