söndag 16 augusti 2009

En bra början på morgonen ...

Åååå, jag är världens lyckligaste människa!

Igårkväll berättade pv att han av sin kompis Tompe hade fått tips om grekiska ön Sifnos och så började herr pv att scrolla lite på nätet och efter en stund sa han att ..."nä, du får fortsätta att leta ..." och jag tittade mig omkring och hittar en liten pärla... nämligen byn Faros.

Så här står att läsa på sidan.

"Faros är oavsett årstid den stressade storstadsbon ultimata reträttplats.
Faros är ingen stor by, snart ett litet mysigt, charmigt fiskeläge.
Trots byns litenhet finns allt man behöver: två små affärer (färskt bröd varje morgon), tre tavernor, en ouzeria, en kaffebar där man kan äta frukost, mycket bra boende och två barnvänliga stränder.
Och allting ligger sas runt hörnet."

Så jag skrev ett mail till ägaren och nu på morgonen hade jag svar.

Yes, yes, yes!!

Nu har vi bokat rum för hela veckan, utom sista natten i Athen.

Här .., alla raringar, ska vi tillbringa sex dagar och nätter av vår septembersemester.

Mer att läsa om ön Sifnos finns här.

Och så här skriver herr hotellägaren i ett mail.

"Hello from Sifnos!!
Thank you for your preference.
I have free a double room for the dates you asked for.
The room include:refrigerator,breakfast facilities,aircondition,tv,hair dryer.sea view balcony.
The price for the room is 45 euro.
Kind regards
Loukianos Dimitris."





13 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh den är jättefin! Har lagt till där med båt en gång när vi kom från Santorini...men inte bott på den.

Bra att ni valde Kykladerna....älskar den delen av Grekland. Nu ser jag fram mot massor av härliga bilder därifrån.

Hjälp vad jag blev sugen på att åka dit!! :-)

Mian sa...

Ååå så underbart att få förlänga sommaren där!
Ser toppenmysigt ut.
Det är lite marigt för mig att vara ledig under höstterminen, men nu blir jag verkligen jättesugen på att resa till lite varmare väder.

Lena sa...

Så mysigt!
Jag surfar runt på Kalimera när längtan sätter in. Varkear jättemysigt. Jag satsar på en vecka i Grekland till våren i stället.

Anita sa...

Tack för tipset Eisabet! Det ser underbart ut på Sifnos. Och inte långt från Pireus heller - ca 3 timmar med katameran. Ett jättbra tips!

Själv åker jag till Kreta igen i september. Mest för att jag kan resa från Umeå.. En fin ö det med!

Bert sa...

Där ser man. Hon har lyssnat på goda råd. ;-)

Bert sa...

Där ser man. Hon har lyssnat på goda råd. ;-)

bettankax sa...

Å va härligt! Och snart är det september :)

Evas blogg sa...

Ser helt underbart ut!

Monica sa...

Blir fantastiskt kan jag se och välplanerat att ta en höstvecka och lämna ruschen på ICA;-)

Annas mamma sa...

Ja, Monica, det är Annas mamma det...

Cecilia N sa...

Skulle stå ut!

Hoppas nu att ni kommer dit innan ni måste åka hem igen.

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, men jag hade inte kollat med färjorna .., så det kanske blir som Cecilia skriver ..,att vi knappt hinner dit förrän vi ska hem ..-)

Nåja. Det löser sig nog.

Jag kanske gör som kvinnan i UNDERBARA filmen Shirley Walentine ., stannar och blir nån slags restauranganställd eller städerska.

Fast såna behövs väl inte vintertid.

Christina sa...

Åh vad du hittar! Det ser helt fantastiskt ut. Verkligen trevligt.