söndag 16 augusti 2009

Söndagförmiddag ...



Tio över elva går tåget till Malmö och en dryg timme tidigare är vi nere vid havet.

Vid väljer stranden lite västerut .., inte långt från Marinan.

Nära stationen.

Så där ligger vi på en segeltbåtsmönstrad fleecefilt och läser var sin bok och pratar om lite allt möjligt och det blåser friskt.

Vattnet är iskallt.

Och när klockan närmar sig tågavgång, tackar pensionatsvärden för sig och ger sig av mot stationen ochsjälv ligger jag kvar och läser boken som är bra och mellan varven sätte jag mig upp och bara tittar rakt ut över havet.

En liten kille leker i vattenbrynet.

Det fräser om vågorna!

Och där kommer en medelålders man och alldeles i bara Adamsdräkten spatserar han förbi andra badgäster och går rakt ut i vattnet och tar sig ett morgondopp.

Jaha, ja.

Det är tydligen inte så värst kallt i vattnet ändå ...? tänker jag, när jag ser honom stiga upp ur böljan den blå.

8 kommentarer:

Ellis sa...

Hahahahahaha!!! :-D

Elisabet. sa...

Ellis: nä, man fick som sagt omvärdera temperaturen .-)

Ellis sa...

Tydligen. ;)

Sånt hade jag aldrig lagt märke till.
;-)

Vonkis sa...

Oj då.

bettankax sa...

God iakttagelseförmåga kan lära en mycket.

Rexxie sa...

Lyckliga honom!

På mig ser man att det är kallt i vattnet redan innan badet :-)

Rexxie sa...

PS: Kunde du inte ha gjort en liten film av det med? Bara som en liten information alltså?

Elisabet. sa...

Till er alla: haha .., ja, det är tur att man ser bra på långt håll, så vet man om man ska våga sig i badet .,. om det är för kallt eller inte ,-)

Rexxie: Det tror jag inte alls på!