torsdag 3 september 2009

Ännu mera på tåget ...

Mitt emot mig, en så vacker kvinna från ett land som inte ligger alldeles intill Sverige.

Mörkt, jättelockigt hår.

Pepparkaksbruna ögon.

Jeansjacka och jeans .., ett silverkors i kedja runt halsen.

Vid hennes sida sitter sonen .., kanske sju, åtta år?

Prick hela tiden pratar han.

Åååå, han kan rabbla upp alla stationer från Halmstad till Malmö och i rätt ordning, det är ungefär som bloggmadamen och Isaks tolv söner.

Den unge gossen, som nästan oavbrutet pillrar på sin vaxformade lugg, pratar en utpräglad skånska.

"Miior ..., de eee inte lååångt till Maaalmö, men det ee loouåååångsamt ...", säger han.

Som ett slags konstaterande.

Det är väl ungefär vad jag också tycker.

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Njae, Isak hade två söner.

Men hans son Jakob hade tolv.

Elisabet. sa...

Cecilia N: tror du, ja .-))

Du anar inte så många icke-erkända-söner han kanske hade ...,-)

Nej, jag vet.

Jag blandar ofta ihop Isak och Jakob.
Fy på mig.

Inkan© sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Inkan© sa...

Huga 13 stycken...själv har jag två. Men de är underbara unga män.

Elisabet: du har en hälsning från Argentina på min blogg:) ( via länk)

Nu har äventyret börjat...

Inkan© sa...

Sorry - tröck fel- 12 stycken var dom ja...suck.