onsdag 2 september 2009

Nu är det nämligen så här ...


På Gunvors inglasade altan tidigare idag.
Under bordet ligger Pelle och strääääcker på sig.

... att pv:s mamma som har haft hand om pElle i mer än två månader .., hon har ingen lust att lämna igen honom.

Tanken var att Pelle skulle göra mig sällskap till Ystad i morgon och bli kvar tills på söndag och sedan tillbringa tiden fram till Greklandsresan på pensionatet och först därefter få åka till landet Småland, närmare bestämt till Ljungby, till pv:s mamma Gunvor, snart 82 år.

Men se Gunvor .., hon har vant sig att ha en kattherre hos sig och hon tycker att det är helt galet att Pelle ska åka till Ystad och om hon nu ändrar sig och inte åker i morgon, så där som hon hade tänkt, utan på söndag .., ja, men då kan ju pv skjutsa såväl henne som Pelle och då kan han, Pelle, vara hos henne i tre veckor i stället!

"Vi har ju så trevligt Pelle och jag och vi pratar med varandra på dagarna, ja, i alla fall pratar jag med honom och ibland hoppar han upp i min säng på nätterna och ja .., jag tror faktiskt att han trivs här ..!" säger Gunvor leende.

Så blev det med den saken.

Det torde väl sluta med att Pelle blir smålänning, förmodar jag.

6 kommentarer:

bettankax sa...

Tänk så bra det kan bli! Och Pelle som lär sig engelska och allt. Hälsa så gott till Gunvor och klappa Pelle.

Elisabet. sa...

bettankax: ja du ..,. du anar inte så språkbegåvad pelle har blivit .., skånska, småländska och engelska .., förutom västerbottniska då!

Och han är som en Kung där borta i Steninge .-)

S o F sa...

Mina tårkanaler är som...ja jag vet inte vad...
Först kommer den där varma känslan i kroppen och sedan fylls det på med vätska i kanalerna, och så sitter jag här med ögon fulla med tårar.
Varför?

Antagligen för att jag tyckte det lät så mysigt med Gunvor och Pelle.

Lättrörd var ordet!

Tack Elisabet och varma hälsningar här uppifrån!

Elisabet. sa...

S o F: ja, jag blir också lite rörd .., för Gunvor och Pelle har, under sommarens gång, liksom blivit ett par .-)

Och när Gunvor blir bjuden på middag till pv som bor några kilometer bort .. (alltså när hon är i sommarstugan i landet Halland), då sitter eller ligger Pelle på stentrappan på framsidan av huset och väntar på henne.

Man kan bli rörd för mindre också.

Anita sa...

Hi, hi.. pElle VET hur slipstenen ska dras... ;)

Kesu sa...

Lelle Pelle! Ursöt och ursmart! Men hur känns det inför tanken att han ska bli smålänning? Ja, inte att han kanske blir just SMÅLÄNNING utan att han kanske inte kommer att bo hos dig/er (hur bra han än har det)?