torsdag 3 september 2009

Om namn hit och dit ...

När jag, efter något år som ensamseglare, hittade till en chattsida, gällde det att välja användarnamn.

Enjängd som jag är .., blev det ofta mina döttrars namn .., Anna1 eller Maria22.

Nåt sånt.

Likadant när det gäller hotmail-namn .., då tog jag vad min storasyster alltid har kallat mig .,. Bisse.

Inte särskilt påhittigt.

Desto roligare tycker jag att det är när människor visar prov på krumelurfantasi.

En trevlig norrbottning skickade brev via hotmail och han hade registrerat sig som "Förnamn Efternamn", just så, ja, som avsändare.

Och på den här sidan .,. som Hedgren (läs hennes inlägg ...., det manar till eftertanke ...) tipsat mig om, upptäcker jag ungefär nånting liknande.

Människan i fråga har som sitt för, - och efternamn skrivit in sig som "Ställbart Munstycke".

Kan man gissa att det är en man det handlar om ...?


(Där finns även "Mahatma Svensson" , "Ensam Själ" .., "Maja Gräddnos" och "Janne Wängman" ....).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Påhittig som jag är så heter jag Marskatten nästan överallt...
Det hade förstås varit lite kul om jag kläckt en finurlig tanke som kunnat omsättas i ett fyndigt alias, men jag kommer i regel på det finurliga först efteråt...hehe

Elisabet. sa...

Marskatten: ja, jag kommer inte ens på det efteråt ..-))

Anonym sa...

Spelar du "Betapet" på nätet?
Jag kallar mig "rindaronja" där i spelet.

/gunnar i vaplan/

Kesu sa...

"Enjängd" - vilket härligt ord! I love it! Och alla roliga signaturer förstås.

Elisabet. sa...

Gunnar: nä, men jag fick tipset att det var så himla roligt! Jag vågar knappt börja .., då är man väl fast .. så där som jag var på Taipei på Icakuriren .-)

Kesu: ja, jag är dessutom oerhört enjängd .-)