lördag 12 september 2009

Dagens fönster och en resa ..




Två herrar intill mig och det pratas om Nordea-banken som är så "jääävligt på hugget" och det pratas om socialförvaltningen i Båstad som måste spara x-antal miljoner och rakt mitt emot mig sitter en gentleman som har köpt en bukett Gladiolus och sitter och läser en bok med titeln "Retorik" och jag ler för mig själv och frågar om han förbereder ett möte med sin hustru .., ja, om han rentav har varit olydig och då ler mannen stort och blinkar lite med ena ögat.

Tåget är mer än packat!

Överallt står resenärer och från Helsingborg till Halmstad gråter en liten baby.

Just som vi passerar Ängelholm ser jag en äldre farbror som i Adamsdräkten vadar rakt ut i havet för ett kvällsdopp.

Det är väl just då som jag känner glädjen till livet så där alldeles mer än vanligt inom mig.

Inga kommentarer: