måndag 7 september 2009

Tre kvällsfönster från ...



... en madame som bor i Portugal, men har rötterna i Skåne.

Så här skriver hon:

"Hej Elisabet,
Här kommer en omgång av min sommars fönster:
I ett fönster på trädgårdshuset på Keramika Fantasia i Bollerup speglar sig en del av Österlen.

(Den bilden lägger jag in som morgondagens fönster .., det är helt UNDERBART!!!/ hälsar bloggmadamen.)

Fantasia är granne till Bollerups Lantbruksinstitut och därifrån kommer två foton.

Ett taget inifrån gamla hingststallet med utsikt över borgen, ett utifrån på gamla kostallet (jo, det heter så på skånska; man säger inte lagård).



Det här är nog det gamla kostallet, kanske ...?



Och så ett från mitt hotellrum i Vilnius, mitt emot ryska ortodoxa kyrkan.

Jag har sällan varit i en stad med så många kyrkor som Vilnius, och den här är inte alls representativ, för litauerna i allmänhet är katoliker.

Men det var den här man såg genom mitt fönster.

Konst(hantverk), lantbruk och religion, allt i samma mejl.

Hälsningar annannan.

Inga kommentarer: