måndag 7 september 2009

I fjol den här tiden ...


Ögonblicksbilder från Kefalonia.

... var jag nyss hemkommen från Kefalonia i Grekland.

Emma, då 11 år, hade gjort mormor sällskap.

Åååå, två underbara veckor hade vi tillsammans.

Och nu räknar jag dagar igen.

Tre arbetsdagar till den här veckan ..,. sex dagar att arbeta nästa vecka och sedan bara en enda fjuttig dag kvar .., den där måndagen den 21:a september.

Idag kom till jobbet ett sms från en av arbetskamraterna som befinner sig i Spanien.

Så här stod det:

"Usch, då var det måndag igen!

Nej, jag tror att jag lägger mig vid poolen och svettas lite och tar mig nåt läskande .....".

Jag skrev ut meddelandet och tejpade fast det på lagrets anslagstavla och det smajlades friskt .., det var så typiskt avsändaren.

Men vänta bara ..., snart är det min tur!

Inga kommentarer: