lördag 29 maj 2010

Ett nytt liv.


Foto: Eva på Frösön.

... men nu ska dom i alla fall skiljas, säger kvinnan.

Och hon berättar om mannen som aldrig gör ett handtag hemma .., som bara en enda gång under alla åren har kört en tvätt i maskinen.

"Jag väntade medvetet .., tänkte att få se nu om han gör det, ja, jag var ju sjuk .,. hade legat på sjukhuset och kom hem och var trött och slut på ..., men näää, till slut frågade han varför jag inte hade tvättat och jag sa som det var .., då gjorde han det, men tog bara sin smutstvätt .., en tröja eller om det var en skjorta ..? Och inte en enda gång att han har frågat hur jag mår sedan jag kom hem ...", säger hon.

Ja, det var ju såklart inte bara smutstvätten det handlade om.

Så mycket annat.

Nu är det över.

Det är som om mannen är förvånad.

Och kvinnan säger att nästa vecka ska hon titta på lägenhet, till sig och dottern.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Förstår verkligen hennes beslut!!

Monica sa...

Ja det är nog rätt beslut, förvånas över karlar, vågar väl knappt säga att hjärnbalken är tjockare på kvinnor så de har fler ledningar att använda;-)