torsdag 27 maj 2010

Resebrev från Spanien ...



"Nu har jag varit ute och rest igen men bara lite och betoning på LITE.

Det blev Mallorca och jag tar tillbaka vartenda negativt ord jag sagt om den ön!
Mallorca var helt ljuvligt - vilken natur!

Bilderna kommer dels från Valdemossa, vilken var den stad där Chopin och George Sand levde i sus och dus - mest dus visade det sig.

Staden var jättecharmig men en riktig turistfälla men kan man bortse från det är det väl värt ett besök.



Under en av bergsvandringarna trodde jag att jag såg i syne: Högst upp på denna dags vandring - ca 300 m ö h - såg jag en GET! Vågade inte säga ett smack till min vandringskompis men det VAR en get som stod där och kollade ut över havet och ön La Dragonera! Du ser själv - jag har bildbevis!



Vi hyrde ett hus i byn Andratx cirka 3 mil nordväst om Palma med en vidunderlig utsikt över bergen!
Det enda som var svårt i den byn var att på plats med bilen.
Vi hade en mellanklassbil som det så fint heter i biluthyrningskretsar - det var en Ford Focus men jag hade behövt en SMART! Bilen var hopplöst för stor när det gällde att parkera!

Många hälsningar från Catarina i Trelleborg."

3 kommentarer:

bokhyllan sa...

Vilken härlig resa!

bokhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Steel City Anna sa...

Jag lyckas inte publicera alla kommentarer på bloggen, hoppas blogspot fixar till detta snart!

Mycket tråkigt att det inte blev nån final för Sverige ...