lördag 22 maj 2010

Lördagsbestyr ..


Det tar sig på altanen.
Å, som en liten doftande oas har jag tänkt mig att det ska bli.

Körde in till Plantagen och handlade ännu flera lerkrukor (inte pv:s passion, men min ...) .., därefter till sommarhuset där det målas, byts golv och fräschas upp så där rent allmänt.

Alla tre bröderna, plus Sonja och Gösta, satt och drack kaffe när jag kom från stan.

En trevlig lite pratstund blev det, där i solskenet.


Humlen växer så det knakar!
Under en solig och varm dag, säkert ett par decimeter!

Från andra sidan väggen kommer flädern insmygande, men får vara kvar.
Den blir fin.



Och överallt på gräsmattan .., små öar av styvmorsviol.
Ångermanlands landskapsblomma i överflöd i Halland!

Och precis som Åke Burwall i Malå som lämnade Blåklockorna när han klippte gräsmattan, så gör pv likadant med Trift och Styvmorsviol.

Rabarbern är nu färdig att skördas och i slänten, lite till höger och utanför bild, där ska nästa vår byggas en Friggebod.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Åååå, så vackert de bor! Säger jag nästan hänfört och visar sambon bilderna.

Usch, säkert en massa gräsmatta att klippa, muttrar han och jag tänker genast att det är tur att han inte sett inlägget ovanför :)

Föresten tror jag nog att han visst också skulle vilja bo sådär. Egentligen.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, det var verkligen "en massa gräsmatta att klippa!", men jag tycker om sånt här jobb, faktiskt älskar jag det, så det spelar ingen roll.

Jag har tidigare bett pv att köpa en gammaldags handdragen gräsklappare, du vet, som låter så där härligt .. men efter att ha klippt fram, - och baksidan .., tror jag att föredrar en motordriven variant .-)

Mian sa...

... och jag lämnar prästkragarna kvar i gräsmattan (de flesta i alla fall)!