torsdag 20 maj 2010

Och så ett kvällsfönster ...



Världen är som vackrast just nu.

Eller i alla fall är Skåne som vackrast just nu.

Och när jag efter åtta cyklar hem från affären, slår försommarens alla dofter emot mig!

Luften är mjuk-mjuk-mjuk.

Vid barnmorskans röda tegelhus här på gatan, ler jag för mig själv.

Där ska firas bröllop i helgen; hennes äldste son ska gifta sig med en så rar tös (orden är barnmorskans ...) från Lycksele.

Hemifrån!

Och ikväll har jag haft såväl det blivande brudparet - som hennes föräldrar -, som kunder i kassan ..., och jag tänker på hur mycket förväntan och glädje som ryms i det röda tegelhuset just nu.

2 kommentarer:

Leina sa...

Lycksele... Ler... Långtbortifrån... Så kul... Tänk hur livet kan forma sig bara man vågar..

Elisabet. sa...

leina: ja, jag blev så glad och dom pratade verkligt lyckselemål .-)