söndag 11 juli 2010

Kväll 1 ...



... cyklar jag ner till stranden och mest hela tiden ler jag.

Byter om ute på bryggan.

Bryr mig inte nämvärt i att den bara och omfångsrika rumpan kanske syns.

Klättrar nerför stegen .., dyker rakt ner i vattnet..., som är underbart svalt, utan att vara kallt!

Simmar länge .., det är rejäla dyningar ..., fram och tillbaka åker man.

Mörka moln på himlen.

Cyklar hemåt, genom Sandskogen.

Hela tiden doft av schersmin!!

Berusande, ljuvlig, underbar doft!

Och fågelsång.

Och värme.

Och glädje.

Och tacksamhet.

8 kommentarer:

Mian sa...

Så underbart att kunna cykla iväg och bada!
Själv ligger jag här på kökssoffan och svettas utan att röra ett lillfinger.
Äntligen kom det en smula regn i alla fall, men det är lika kvavt ute.

Elisabet. sa...

Mian: någon gång skulle ni ta och resa hit .., bo på Saltsjöbadens hotell med balkong mot havet .., åka till Sandhammaren med stränder som man inte tror finns i Sverige .., vit-vit sand och jättebred strand .., och så vackert att man häpnar!
Och Marinan och Kåseberga och allt det andra.

Det tycker jag verkligen.

Mian sa...

Mian: jo då, vi har varit runt där nere. Hela Österlen och platserna du nämner. Senast för 2-3 år sedan. Man jag skulle vilja vara bosatt nära havet, alltid.

Evas blogg sa...

Låter som en saga i mina öron. En underbar sådan!

Elisabet. sa...

Mian: men det är ju ingen omöjlighet! Du får börja med att söka arbete här nere .-)

Elisabet. sa...

Eva: så känns det också.

Och detta ljuvliga regn som kommer med syre och en mild, nästan comfortaktig luft!

Anonym sa...

Hej Mian, jag har ett hus till salu i Steinge; om du nu är sugen på havsnära. Max två minuter med cykel.

PV

Mian sa...

PV: hade jag jobb på gång i Halland så skulle det vara mycket lockande. Skall omedelbart kolla Platsbanken.