torsdag 15 juli 2010

Ännu mera upphittat ...



I ett av köksskåpen hittar jag en liten plastram med innehåll och jag blir stående och läser och ler för mig själv .., ååå, nästan allt kommer jag ihåg!

Det här skrevs efter min allra första sommar som ensamseglare på livets stora ocean, mest för att jag inte skulle glömma allt det härliga som jag hade fått vara med om.

Där var kvällsbadet i Sävelången tillsammans med rara svägerskan .., där var mitt första restaurangbesök med en annan man än mannen som jag varit gift med ..., och så vanvettigt nervös var jag, att jag gick in i Tingsrättens hus på Kungsholmen och närapå spydde, ja, jag hade liksom ingen aning om hur sånt här gick numera .., det var trettiofyra år sedan sist.

Och det var Grinda och skärgården med Emil och Emma och senare, övernattning på ett hotell i Kristianstad .., och en utflykt till Stenshuvud som skulle visa sig bli ett nästan treårigt förhållande ..., och det var Marinan och Eva Cassidy och en moppetur till Brösarp.

En härlig sommar var det!

Och segelturen fortsätter på den där oceanen .., nu till en annan hemmahamn.

4 kommentarer:

Monet sa...

Att flytta innebär med automatik en resa bakåt i tiden. Saker ramlar fram där man minst anar att de legat.

Ibland får man ta sig tid och läsa igenom eller titta på bilder eller bara känna igen något man glömt att man hade.

Vår sista flytt var en ren Feng Shui-rensning. Aldrig att jag slängt så mycket, lämnat kvar så mycket. Och mått så bra efteråt.

Elisabet. sa...

Monet: ja, gud, vad jag har hittat och hjälp, vad jag har slängt!!

PV sa att "ja, jag borde ta krypvinden där hemma .., där ligger det packat med gamla segel och annan bråte ...!"

Det blir väl till att fortsätta där.

Men nu är vi snart klara.

Monica sa...

;-) tänk där har jag aldrig varit in, i Tingsrättens hus, trodde inte man fick gå in där. Alltid rolig att läsa om dina äventyr:-)

Elisabet. sa...

Monica: ja, det var det första stället jag såg som jag kunde gå in i ..., jag smet ner på en toalett .-)