söndag 11 juli 2010

Och plötsligt är man i Amerika ......

Så snart jag kommit hem från stranden, kommer regnet.

Ett veritabelt skyfall och äntligen, äntligen .., går luften att andas!

I ugnen värms kycklingvingar .,ååå, jag är vrålhungrig .., och i väntan på kvällsmiddag, reser jag västerut.

Ja, med nätets hjälp kan man göra nästan vad som helst.

Och jag läser ...

..."Och vaknade tidigt. Halv sex närmare bestämt.
M och jag gick ut i morgonsolen och det var väldigt vackert med långa skuggor och ett lätt dis över bukten.
Även om hamnområdet är turistigt finns det fortfarande en fungerande fiskehamn och vi nickade godmorgon till ett par väderbitna fiskare med rutiga flanellskjortor och stora kaffemuggar."

Eller så här.

"Det var premiär för vår tältkyrka (ett Primustält för sex personer med full ståhöjd i mitten) och det har funkat jättebra. Kul att delta i amerikansk campingkultur ett litet slag; folk har med sig allt från vilstolar till wokpannor, gasolkök och meterlånga kylväskor i hammarplast, bord, dukar och lyktor som lyser upp kvällen. Lite som svenska husvagnscampingar av den mer permanenta sorten alltså, minus blomlådorna. Vi kände oss helt primitiva med vårt knäckebröd och trangiakök. Till varje campingplats hörde en eldstad med grillgaller och det var fritt fram att samla ved i skogen, så eldade gjorde vi både morgon och kväll så vi kunde koka tevatten och rosta bröd och grilla korv och marsmallows."

Hur intressant som helst är det.

Här kan du läsa resten.

Inga kommentarer: