tisdag 13 juli 2010

Medan ...



... jag cyklar fram och åter till återvinnings-containrarna och slänger plast och glas, gör funktionären här utanför sig redo för att träda i tjänst.

Ikväll ska det tävlas i Wallanderloppet.

Exakt halv nio går starten för alla som ska springa 6 kilometer.

Likt ett dån av elefanter på savannen hörs det när hundratals löpare - män och kvinnor -, rundar hörnan av Marigatan - Regementsgatan!!

Själv står jag på trappan och hejar.

Allra mest hejar jag på en man som kör rullstol.

"Heja, heja!!" ropar jag och mannen smajlar tillbaka med filurig blick.

Och äntligen, börjar hettan ge med sig.

2 kommentarer:

Monica sa...

Hej Elisabet, här har jag läst ifatt lite, hoppas allt gått bra med flytt!

Elisabet. sa...

Monica: flyttlasset går på torsdag, men pv kommer i morgon med släpen, så kan vi packa tidigt torsdagmorgon och behöver inte stressa oss fördärvade.