onsdag 22 december 2010

EFIK - ett foto i kvarten -.



Kl. 13.00 Amaryllisen har nu slagit ut.
(Ja, ett foto i timmen - EFIT - räcker ju förstås inte till för mig.)



13.15. Någon besöker Plantagen för att inhandla ett stycke korg.
Utbudet av korgar är ytterst begränsat och kunden blir lätt deprimerad, men bara "lätt".
Men av sånt här (se bilden), blir man ju desto gladare.



13.30. Stannar till vid stranden i Steninge.
Det var här gunnar i vaplan kom med sin kajak i somras.
Det var här vi satt på stranden och fikade tillsammans.



13.30. Någon (pv) ger sig ut på skidtur.

"När jag kommer tillbaka måste du vara redo med kameran, jag kanske har is i skägget, du vet som Juha Mieto och Wassberg!" säger han.

Ja, olika äro våra önskemål.



13.45 - pip -.

"Tuuuut-tuuuut!"

Och här utanför står lantbrevbäraren och viftar med ett grönt postpaket.

Julen är härmed räddad och en stoooor kram går till Gerd i Norsjö, som tack för hjälpen!

(Brevbäraren fick minsann också en kram).

Och till er som försmäktar av allt uppdaterande .., håll ut! Om några veckor ska det arbetas och då blir det bara tio inlägg per dag.

15 kommentarer:

ab sa...

Det gäller att välja en intressant timme! ;)

God Jul och Gott Nytt År till dig, pv och övriga familjen, Elisabet!

Anonym sa...

Jag önskar dig och din käre sambo en riktigt god och trivsam jul

Birgit i Malå

Elisabet. sa...

ab: tja .., det finns ju konstnärlig frihet, förstås ,,-) God Jul själv Annika och jag undrar så hur det går med boken? Du vet att jag tingar två ex.

Birgit: så rart av dig! God Jul själv också!

gunnar i vaplan sa...

God Jul på er och tack för det fina kortet som damp ner i låddan.
Fin bild på "steningepiren" - ja, tänk va mysigt det var i sommras med fika och kajakpaddling. Annat är de nu med midvinternattens stränga kyla bitandes i kinderna...!

Anonym sa...

Oj då! Höll det verkligen att fraktas så långt, eller blev det bryta/bruttun direkt?
God Jul till er alla i huset! ellem

Rexxie sa...

Men var är bilden på PV med is i skägget?


:-)

Elisabet. sa...

gunnar: ja, men det var verkligen några trivsamma dagar!

ellem: det höll hur bra som helst .., så där lagom seegt! Stor glädje.

Rexxie: här ...

http://lilltompe.blogspot.com/

Guy sa...

Nästa steg blir väl EFIM! ;-)

Bloggblad sa...

Du är rolig du...

Här blir det bara en omgång knäck, herrarna har ordnat det ikväll. Granen måste jag nog föreviga - den ser ut att växa upp genom taket.

Om ni tröttnar på hemvägen t.ex. kom ihåg att vi bara bor en kvart söder om Norrköping! Hemma hela tiden (utom när jag pulsar och bränner fettet jag ätit).

Sven Teglund sa...

Har man tunnbrödet, då klarar man sig alltid!

God Jul till dig och Vasaloppsåkaren!

Cecilia N sa...

Skoj att du har jobb!

annannan sa...

EFIK - du är underbar!

En riktigt God Jul önskar jag dig!

Elisabet. sa...

Guy, Bloggblad, Sven, Cecilia N och annannan: ja, här gäller att ligga i .., jag är ju känd som uppdateringen mästarinna och tänker minsann inte tappa den tätpositionen ,-))

annannan: du med!
sven: absolut - det är himmelskt gott - och du lät precis som Torgny Lindgren. (ja, lät ..).

tomasrj sa...

Det är alltid trevligt att titta in på din blogg Bettan. Hoppas att du är nöjd med din julhelg. Önskar dig god fortsättning!

Elisabet. sa...

tomas: är du här inne och läser? Ja, jag har ingen koll längre och ingen räknare (jag blir bara stressad då), så jag vet inte alls vilka som är här. Så GLAD jag blir! Och att det är ömsesidigt, det vet du ju redan.