söndag 19 december 2010

På kvällen ...


... diskuteras det godisfavoriter.

Hilda tycker om colaflaskor, choklad av märket Lys melk och sånt som är surt och salt.

Patrik älskar allt som har med lakrits att göra (laktritsfiskar och sånt, ja, typ mintstänger), citron och apelsinsmak också, säger han. Överhuvudtaget en stor godisälskare.

pv är mer av en godisallätare .., det är lakrits (alla utom jag själv uttalar det som lackrits), dumlekola, cocosprickar, dumlelakrits också, "men inte sån här choklad som har t.ex apelsinsmak, ja, du vet Romerska Bågar typ, det tycker jag inte om", säger pv.

I min godispåse finns alltid cocosprickar, en grön groda, ofta ett rött hjärta, små gula sega bitar som är räfflade och smakar kola .., Geishas chokladbitar med rosafärgat omslag, och chokladpraliner med mintfyllning i (men inte After Eight, dom är f ö r sliskiga) .., Anthon Berg marsipan är en solklar favorit! Tre, fyra peps chokladkulor brukar jag också ta med.

Har intresseföreningen noterat ...?

6 kommentarer:

baratradgard sa...

Tycker exakt som Patrik. Lackrits är gott! Lackritsfiskar och lackritsstänger med mint är kalas!

Jenny sa...

Vi har noterat! I min godispåse finns det alltid pastellfiskar. Heter det så? Och så röda vingummin. Och zoo-godisar!

Elisabet. sa...

baratradgard: jasååååå ..., du är en lackritsmadame ..-)

sportigajenny: å, dom glömde jag, pastellfiskarna! Såna brukar också hamna i påsen, men bara två stycken ungefär. Zoo är gott .. men Salta Katten är godare ,-)
(Zig Zag ...? Finns den ännu?)
På bio brukade jag kalasa på Tutti Frutti.

gunnar i vaplan sa...

Laaakrits är gott!

Cecilia N sa...

[Lackriss] är det godaste och salt ska den vara. Fast de där fyrkantiga engelska med andra färger i ränder är också goda.

Syrligt är också gott (t ex de där linserna, stora som en enkrona i rosa eller grönt, eller hallonrubinerna).

Pv har fel! Apelsinchoklad är underbart! Jag hade en korridorkompis vars pojkvän jobbade på SAS. Gissa om vi smaskade Always?

Elisabet. sa...

gunnar: haha ...

cecilia n: å, nu fick vi skratta gott!