måndag 7 februari 2011

Flera gånger ...


Träskålen på byrån har min morfar gjort.
Den är kantstött, men betyder så mycket för mig.

... på morgonen har jag tittat in i lilla gästrummet och blivit stående där och beundrat den nyinköpta byrån och väggklockan -som ännu inte kommit på plats -.

("Mönstret i lådans botten var finast ...", skriver en av döttrarna, som tydligen inte delar mammas smak ,-)



Någon har lagt plastat papper i alla lådorna.

Och jag känner mig så lycklig över allt detta!

10 kommentarer:

baratradgard sa...

Jag hade en riktigt stor loppis- och aukionsvurm när barnen var små. Men när jag lämnade stora huset för 2,5 år sen sålde jag ut allt gammalt och satsade på ett modernt lättstädat hem.

Men nu när vi snart ska flytta in på gården så bubblar auktionslusten efter gamla träsoffor, halvrostiga trädgårdsmöbler och byråer med vaxat papper i lådorna! Vännen känner inte igen mig.

Din byrå är verkligen ett mycket vackert fynd!!!

Anonym sa...

Jag tycker nog att du borde skaffa en matchande säng till detta rum.
Det ser himla fint ut där på byrån, med det tända ljuset.

PV

Elisabet. sa...

baratradgard: själv har jag aldrig brytt mig så mycket, alla pengar har konsekvent gått till resor, men nu vill jag liksom "bo in mig" och göra mig ett rede.

Ja, jag är så glad åt byrån och klockan!

pv: fast den duger bra den som står där ,-)

Rogarden sa...

Den byrån har du verkligen köpt med hjärtat. Den var jättefin!

Elisabet. sa...

Rogarden: just det! Det är precis så det var!

Tankevågor sa...

Så fint det blev!

Byrån är riktigt fin och ta för allt i världen inte bort pappret som ligger i lådorna! Det är också jättefint tycker jag. :-)

Monet sa...

Åh vad jag gläds med dig. Just det där att få reda sig ett bo, det är en härlig känsla. Och vilka vackra saker!! Sicken glädje.

Anita sa...

Vilken vacker byrå och klocka! Jag tycker om dem båda. Mycket.

Kjell sa...

Om det finns blyinläggningar runt och mellan pärlemorknapparna har jag ett exakt likadant amerikaur hängandes i trakterna runt Burträsk. I den ligger en lapp som berättar att den var reparerad 1912 så den har varit med ett tag. Hälsningar från en som läst dina texter sedan Norrantiden, Kjell Burman

Elisabet. sa...

Londongirl, Monet och Anita: jam jag går fortfrande in och tittar och blir glad!

Kjell: sååååå glad blir man att få en kommentar från nån hemifrån! TACK. Jaså, det är ett amerikaUR? Ska genast kolla om det där med blyinläggingarna!