onsdag 9 februari 2011

Om en tavla och ganska mycket fusk ...



Ni vet, den där tavlan jag - till pv:s fasa - ropade in för en femtilapp i söndags, den visade sig vara mer intressant än jag trodde.

I tavlans nedre vänstra hörn, finns signaturen "Grynning".

Jag googlade och hittade faktiskt några motiv av denne Grynning.



Men ..., i det högra hörnet syns också en övermålad signatur!

Hrmmm.



Och ett av träden på tavlan tycks "förstärkt" i färgen.

All annan färg är mildare och lite urblekt, men plötsligt är det som om någon kluddat dit lite extrakulör.

Själva formen på trädet påminner mycket om den "riktige" Grynning, ja det var intressant.

Det ä väl tack vare Antikrundan man lägger märke till sånt här, kanske.

Och tavlan åker nog på soptippen.

8 kommentarer:

Rexxie sa...

Men varför har vi inte fått se hela tavlan?

Jenny sa...

Sportigajenny är också nyfiken på hela tavlan...

Babsan sa...

Säger samm som Rexxie!

Babsan sa...

Säger samm som Rexxie!

Karin på FOX sa...

Gillar du tavlan spelar det väl ingen roll. Lite kul bara. Undrar vad det står på den övermålade signaturen. Kanske står det Grynning där oxå?

baratradgard sa...

Ja men det är väl bra. Är man inte riktigt nöjd med konsten man har på väggarna kan man måla på lite mera ju! Då kan den bli ännu mera unik!

Elisabet. sa...

Till er alla: nej jag tycker inte alls om den, men därifrån jag satt påminde den lite om en tavla som vi hade i vardagsrummet hemma i Malå, numera finns den hos min syster i Skåne.

I helgen ska vi hälsa på hos henne, då ska jag ta en bild, så ska ni få se skillnaden.

Sen vem som har målat den har ingen betydelse för mig, men intressant det där övermålade.

Steel City Anna sa...

Ser fram emot hela bilden :) Jag tycker den ser lite spännande ut :)