onsdag 20 april 2011

På agendan ....



Här ska jag köra idag .., genom den här ljuvliga allén som - när den skirar i grönt - är bland det vackraste som finns!

Längst där framme ser man havet.

I lilla Slöinge finns nämligen postutlämningen för oss i Stensjö och där väntar nu två styck fågelholkar, några plantor, ett hängande fågelbad och lite annat smått och gott.

Jag bara väntar på att affären ska öppna.



På väg till Slöinge och bara någon kilometer härifrån, ligger Ugglarp.

Döm om min förvåning när jag upptäcker fru Höna och hennes kycklingar alldeles vid bron.

"Glad Påsk" står det skrivet på fru Hönas mage.

Sånt blir man ..., ja, lite glad av, tänker jag.

Frånsett Långfredag, så är jag ledig hela påskhelgen.

Då tänker jag - bland annat - ägna mig åt detta.

Boken kom med posten igår och det som genast slog mig, var det annorlunda formatet.

3 kommentarer:

Leina sa...

Så härligt att få vara ledig under påsken... Ja, härligt att vara ledig vilken helg som helst... =D

Bert sa...

Jag har också tänkt läsa den där boken. Men blir lite nyfiken på det där med formatet. Vad är det för speciellt med det. Jag har inte hunnit med att titta på den ens i bokhandeln.

Elisabet. sa...

Leina: jag håller med i allt ,-)

Bert: den är mer kompakt, påminner lite om formatet som Bodil Malmsten har i sina böcker. Mer som .., ja, vad ska jag jämnföra med ..? Filofax-format, kanske?