måndag 18 april 2011

Liten utflykt ...


Bara någon kilometer söderut, inte långt från Steninge, parkerar jag bilen.

Till höger om mig finns ljunghed och mera ljunghed .., och där finns en fårhage och massor med spetiga björkar och lite längre bort: havet.

Nu ser jag vitsippor för första gången i vår och runt en skylt slingrar sig vildkaprifol!


Att vi bor i Stensjö och har Steninge bara en bit bort .., är inte konstigt.

Eller rättare sagt .., att byarna har fått sina namn från naturen, det är fullt logiskt.


Ett enda får ser jag i hagen - där jag nu har gått in -.

Ganska orädd är den .., jag sitter så nära att jag kan klia fåret bakom örat och så småpratar vi (eller jag) lite .., frågar var den har sina kompisar och hur det kommer sig att den ligger här alldeles solokvist .., jag såg ju en hel flock tidigare idag.

Hela tiden hör jag såväl lärka som koltrast och bofink.


Och vyn mot havet till är ..., "annorlunda".

Där borta till höger någonstans är min vanliga strand .., men just här är allt nytt.

2 kommentarer:

Gerd sa...

Från vem kommer namnet Slöinge ifrån då?

Steel City Anna sa...

Fåret ser ut som att han njuter av solen :)