måndag 22 augusti 2011

Ett härligt kvällsfönster från ...


"Hej,

Hoppas du haft trevligt på Tattoo.

I publiken satt också min mamma och pappa, de som kommer ner till oss på torsdag!

Här får du två kvällsfönster, tagna från mitt arbetsrum.
(Det andra kommer senare .. hälsar Elisabet.)

Det blir så otroligt vackra skuggor i den provencalska solnedgången och just de här bilderna ger känslan av en diktrad: "dagen svalnar mot kvällen".

Av Edith Södergran tror jag.


Precis så är det just nu.

Från kroppstemperatur till 29 grader där man åtminstone kan andas lite!!

Kram


// Och så här börjar den, dikten av just Edith Södergran.

Dagen svalnar mot kvällen...
Drick värmen ur min hand,
min hand har samma blod som våren.
Tag min hand, tag min vita arm,
tag mina smala axlars längtan...
Det vore underligt att känna,
en enda natt, en natt som denna,
ditt tunga huvud mot mitt bröst.

3 kommentarer:

SoF sa...

Åh så fint!!

Varma kvällshälsningar.

Monet sa...

Tack Elisabet för att du fullföljde diktraderna. Mycket kan läsas in i dem men för egen del känner jag i denna heta sydfranska sommar att just den första raden är den viktigaste. Det svalnar mot kvällen, just nu sitter vi ute i ljum mörk medelhavskväll och bara njuter!

Elisabet. sa...

SoF: ja, varma morgonhälsningar lite norrut också ,-)

Monet: det var en trevlig föreställning .., lite seg första del, tycker jag, men andra var bättre.
Polackerna jättebra .., och danskarna och italienarna!
Men nog får man aningen träsmak att sitta i tre timmar och stirra på marscherande män.