fredag 26 augusti 2011

Fredagkväll ...


Kvällspromenad ner till stranden.



Medan jag gör mig i ordning och går ut i ett underbart svalt-ljummet-lagom-varmt-hav där -tyvärr -, även brännmaneter trivs (inte riktigt lika roligt ..., fy farao, rent ut sagt ..., man vågar inte dyka mer än någon meter, bäst det är har man en manet framför näsan! ), hittar harry rester av ett ben och det roar han sig med medan matte dyker.

Pv är hängig - hostig och snuvig - och när vi kommer hem, pustar och stånkar han uppför backen.

Nåja.

Nu är det helg.

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tänk att ha nåt så vackert så nära! Underbart. Drömmen.

Elisabet. sa...

Eva: ja, det är en .... ren och skär nåd, helt enkelt.

Men det var fint i Ystad också.

Och på ringvägen i Malå, med utsikt mot sjön från vardagsrummet.

Fint på olika sätt bara.

Ibland undrar jag om människor som bor här eller har bott här länge, har blivit hemmablinda?

Jag minns att pv i början sa ..."ja, men havet vet väl alla hur det ser ut ...".

Det var inte så märkvärdigt, tyckte han.

Mian sa...

Så vackra kvällsbilder du tar!

gunnar i vaplan sa...

Hälsa PV att läsa detta "pepp"...

http://blog.svd.se/maratonbloggen/2011/08/26/malin-ewerlof-krepps-basta-lidingotips/

Såklart han fixar det, jag håller tummarna ;))))

fourmum sa...

Jag har tillbringat em på Skeppsholmen, Stockholms skärgård (nåja kanten iaf) och njutit av närheten till havet :)

Elisabet. sa...

Mian: ja, det är ju inte svårt när himlen skiftar så otroligt var gång ,-)

gunnar: det ska jag! han har legat vaken i natt och lyssnat till VM i friidrott när han inte har kunnat sova.

fourmum: häääääärligt!

Tankevågor sa...

Helt makalöst vackert! Det tycker jag som ändå är van vid havet jag med.

....men jag håller med om att man lätt kan bli lite "hemmablind". Min ena bror brukar alltid när han kommer ut till oss på lilla skäret säga: Bettan fattar du hur fantastisk den här lilla ön är egentligen!? :-)

....men jag tror faktiskt att jag fattar... :-)

Hoppas PV kryar på sig! Lätt att bli förkyld när man återgår till skolvärlden. Kände av det i veckan jag med.