onsdag 20 juni 2012

Det som gjorde Turtlan glad ...

Hej!

Kanske ska detta vara med på denna veckas Veckans bästa eftersom det kanske är försent att skicka in för förra veckan? (Svar: nej då, inte alls .. det hände ju förra veckan, här är vi inte bundna av stränga regler!)

Hur som haver, här kommer ett bidrag och det var inte svårt att välja ut!

Lille H har nyss fyllt 11 år så vi firade det igår när jag var "barnvakt".

Innan mammas bästa kompis B kom hem så fixade jag och lilla E, sådär 7-8 år, tårtan.

Färska mosade jordgubbar och grädde i mellanlagren. Sen vispgrädde på det hela.

Sen kronan på verket.
E skulle skriva Grattis på tårtan och det gjorde hon med en sån bravur! Helt ärligt så tänkte jag att det blir nog tokigt men vad gör det. Men så fel jag hade.

Hon satte texten perfekt och sen på med jordgubbarna. Superbt!

- Trodde Du inte jag skulle klara det sa hon klurigt till mig...

Om den blev god?
Mer än tio poäng sa vi!

Få saker är bättre än mina kära små  vänner.
De och jordgubbstårta är det bästa!

Hälsningar Turtlan.

Elisabet säger: Tankevågor som undrade .., jag kör lite utlottning av sånt som blivit över ..., och sponsrats av bloggvänner och sånt som jag har själv och redan läst/sett ..., inga märkvärdigheter alls och bara på skoj!


Inga kommentarer: