onsdag 20 juni 2012

Feng Shui - ja, men inte hos oss -.

På eftermiddagen uppträder kören Västanvind i Torups församlingshem.
Det är i den kören som pv är medlem.
På byrån i hallen - den som jag kämpar för att få fri från allehanda "rat" (vilket är dömt att misslyckas i det här huset ...) ligger sånglistan redo att följa med.
Klädkod är vit skjorta och jeans.

Där, på byrån, ligger också pv:s glasögon, min namnskylt till jobbet, sprättkniven, en penna, samt frömjöl från hundkäxen.
Lupinen har vissnat.
Till vänster om blomkrukan som agerar vas, ligger en liten platspåse med okänt innehåll.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Jag älskar ljuslyktan!

Visst är det pressglas?

Rexxie sa...

Jamen, anledningen att ha en byrå i hallen är ju att lägga saker på?!

mossfolk sa...

Det kanske blir nästa sak. Jag minns alla kylskåpsbilder... Och skrivbordsbilder på datorerna... Är det kanske dags för hallbyråer nu? :)

Elisabet. sa...

Jessica: om det heter pressglas vet jag inte, men det är det säkert .., det är lite "veckat" ,-)

Rexxie: nej, här var det tänkt att det bara skulle vara f i n t. Lådorna kan man använda, men byrån är så pytteliten, så där skulle det vara - enda stället i huset - ratfritt!

mossfolk: ja, det kanske vore nånting ,-)