fredag 22 juni 2012

Här och nu ...

Genom det öppna fönstret ser jag att Göran har hissat flaggan.

Molnen hopar sig .., trängs snart på himlen.

Och pv har cykat till affären för att köpa det som blev glömt och han ringer och berättar om evighetslånga köer och jag tänker på töserna som jobbar och hur trötta dom ska vara efter tio timmar bakom kassan och jag tänker också på kollegan Lena som skulle ordna blomsterkransar till kassörskorna (och sig själv, förstås), sånt tycker jag om!

Gransångaren sjunger vidare.

Och när jag tidigare idag skulle hämta plantjord, skojade jag med pv om att där säkert skulle ligga en orm under den stora plantpåsen (han har ormfobi!) och döm om min förvåning när jag hasar åt mig den tunga påsen och det första jag ser är ..., just det!

Ja, nästan en orm, i alla fall.



Och nu är det så att jag nästan kräks när jag hör min egen dialekt och hur brett jag pratar.
Nåja, det är smällar man får ta.

"Törs du hålla i den?" säger jag, precis som om jag skulle våga, fastän den är helt ofarlig.


5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Glad midsommar!

Ruta Ett sa...

...och jag som tycker att din dialekt är så vacker med sina tunna sj-ljud och den fina satsmelodin...
Glad midsommar till er...
från malmöiten och pitebon

SoF sa...

Hihi - ja så blir det när man är filmarbetare...
Men det är ju bara sin egen röst, sin egen betoning och sin egen dialekt som låter "konstig".

Din låter alltså helt normal! :)

Varma nu-har-det-börjat-småregna-lite-hälsningar!

Jenny sa...

Då ska jag INTE se den filmsnutten. Här är en till som har ormfobi!

Hoppas er midsommarafton varit till belåtehet så här långt!

Anonym sa...

Du som pratar så fint! Jag blir alltid glad när jag hör dig! Glad Midsommar!! Åsa