tisdag 4 september 2012

DBIV för Ann i Göteborg ...


Mitt roligaste förra veckan:
 
Sista fredagen i varje månad arrangeras en nätverkslunch för företagande kvinnor på Hotel Opera i Göteborg. Lunchen kallas “Meet & Eat” och har hållit på i många år. 
Jag går dit varje gång om jag kan och har varit med sedan förra året.
 
Det är väldigt kul att träffa alla dessa driftiga kvinnor och branscherna är väldigt skiftande. Där finna många coacher av olika slag, författare, massörer, en kläd- och färgstylist, företagsutvecklare, HLR-utbildare och så lilla jag. Den här gången var vi 20 stycken, men det skiftar från gång till gång.
 
 
Först går det laget runt och alla får 30 sekunder att presentera sig och berätta lite om sitt företag. 
 
Man äter tillsammans och pratar med sina grannar och efter ett tag gör man en rockad så att man får nya grannar att lära känna och kanske hitta samarbetspartners inför framtiden.
 
Jag som är en pratsam människa gillar verkligen den här sortens nätverkande. 
Man kommer varandra lite närmare och inte byter inte bara visitkort för att sen gå vidare till nästa. 
Så kan det gå till på stora nätverksmingel och det är inte riktigt min stil.
Men “Meet & Eat” gillar jag skarpt.
 

Inga kommentarer: