söndag 2 september 2012

På den där dejtingsidan ...

Kram av Meja.
.. där jag skuttade omkring år 2006, där skulle man kryssa i om man ville ha något husdjur eller inte.
Eller om man hade något.

Ett av alternativen löd: har inget och vill inte ha heller.

Det kan jag säga, att dom männen som hade x:at i den meningen, dom brydde jag mig aldrig om.

När helsingborgaren första gången kom till Ystad och hälsade på, då satte han sig på huk och klappade om min cockerspaniel Linte och när vi samma dag äkte till Stenshuvud, då fick Linte följa med.
Det var liksom självklart.

Och när en pensionatsvärd några år senare satt i min soffa, då hoppade pElle upp i hans knä och pv strök honom ömsint, så ömsint över ryggen.

Sånt går hem hos mig.

Kan jag lova.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Hos mig med. Definitivt.

Och vilken fin bild på Pv och hundarna!

Anitha sa...

Min gammelfarmor sa alltid "När du träffar en karl som verkar intressant, sätt en katt i knäet på honom. Så som han behandlar katten, så kommer han att behandla sin kvinna." De orden har jag burit med mig genom livet.

Och jag håller med dig, en karl som inte tycker om djur, han är inte värd en tanke. Nej, min drömman ska bromsa för en groda, falla nästan i extas över en snigel och tycka att råttungar är söta " Andra göre sig icke besvär" ;-) (hade en sån, men fick ju tyvärr inte behålla honom)

Elisabet. sa...

Ulrika och Anitha: det är ju en sak om han är allergisk, men inte annars ,-)

Är han rädd för hund, - eller katthår, då går han också bort.
Eller då går väl jag bort ,-)

mossfolk sa...

För mig är det jätteviktigt. Det händer då och då att maken suckar och tycker att här är som ett zoo, ja i en liten tvåa kan tre väldigt sociala fyrbeningar ibland kännas som ganska många.
Men trots det ligger den röda katten i hans knä varje kväll... och hunden på fötterna.
Och när det är sovdags är det inte på min sida sängen som biabädden är placerad :)

(och det sista han sa i morse, innan han gick till jobbet, var "glöm inte att ta med mat till Cosmos idag när han ska vara hos dagmatten så många timmar" ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: sen är det ju en annan sak att om man är ensamstående och bor i lägenhet, ja, i hus också, så är det inte alldeles enkelt att ha ett husdjur.
Men om man skriver "vill aldrig ha" .., då blir det nåt annat ,-)