söndag 21 oktober 2012

DBIV för ellem i Skellefteå ...

Hej!
 
Det bästa denna vecka blir denna lördag, även om den inte är slut ännu. 
Det har varit en av få dagar med sol denna regniga oktobermånad. Några minusgrader i natt och några fler plusgrader på dagen. Har vintrat in det sista ute och tagit en promenad, bara för att jag inte ville gå in. 
 
Så har jag kokat Aroniamarmelad och Lingon-och chilichutney, diskat bort och bytt om. 
 
Nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att ge sig iväg till restaurangen där vi ska äta middag med svågrar och svägerskor. Bra avslutning på en bra dag! 
 
Och kanske blir det lite sol imorgon också! I alla fall inte regn!
 
höstkram från ellem

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Berätta hur marmeladen blev! Jag kokade ca 1 dl marmelad av min saft, har inte prövat förr. Den blev god, men väldans söt. Och tog slut fort. Jag har några liter bär kvar i frysen från förra sommaren, men de blir nog bara saft när jag får tid. I år blev det inte så mycket bär. Jag plockade av alla och torkade i ugnen, äter dem på filen och hoppas att de håller oss friska. (Men näsan rinner idag...)

Mitt bästa den här veckan kan du se på min blogg! Att dreja var det roligaste på länge. Vill göra mer!

Anonym sa...

Jag kokade efter receptet på syltsockerpåsen. Tyckte det blev helt okey. Jag mixade sönder bären lite först och kokade dem ca 10 min. Förra gången gjorde jag inte det (mixade) och då tyckte jag det blev lite för mycket tjocka skal.Nu blev det bättre. Säkert kan man ta mindre mängd socker om man vill. Beror ju lite på hur fort man tänker äta upp den! ellem