tisdag 27 november 2012

DBIV för annannan i Portugal ...

Det har varit en vecka med en viktig vändpunkt.
Jag började den med en seg känsla, trots den inspirerande Englandsvecka som var DBIFV, mer jobb än inspiration. Och avslutade med att känna mig fullt engagerad i de tre intressanta projekt som vi håller på att bena i resultaten från.

För en gångs skull är det tre projekt som griper i varandra och att arbeta med alla tre samtidigt är till nytta snarare än förvirring. Den verkliga vändpunkten var mellan tisdag då jag kände mig uppgiven inför en av doktoranderna som varit på väg att köra fast länge och som fortsatt att sitta fast trots att jag trodde att vi hade kommit loss förra gången vi möttes och onsdag då jag hade tagit ett rejält tag i hans projekt för att visa i vilken riktning jag tyckte att det skulle gå.

Detta var det abstraktaste DBIV jag skrivit.
Du kan illustrera det med samma datorskärmsbild som då när vi skulle ta en bild från här och nu en dag, för mer spännande än så är det inte utanpå.

// annannan






Inga kommentarer: