onsdag 28 november 2012

Och här är dom tre vinnarna ...



En alldeles sprillans ny Notarius Publicus uppenbarar sig också, då pv i kväll inte är hemma förrän vid tiosnåret och inte är det bättre i morgon, då är jag själv borta till halv nio och mörkret har fallit.

Herr N.P. och hans rara hustru bjöd på underbart god lunch - stekt kyckling, hasselbackspotatis, gudomlig sås och brysselkål och ärtor - oj, så gott!

Sen blev det kaffe och kaka.

På väg hem tänkte jag på hur mycket det betyder när man i vuxen ålder hamnar i en ny släkt .., det här att känna sig välkommen.

Det har jag verkligen gjort från sekund ett, tillsammans med Gösta och Sonja!

11 kommentarer:

Mian sa...

Vilken naturbegåvning! Strålande skött av Gösta.
Grattis till alla tre vinnarna.

Turtlan sa...

Hoppas inte PV tar illa upp men nu är hans roll som NP starkt hotad efter den här underbara filmen!

Gösta får högsta betyg som vikarie. Eller han kanske borde bli ordinarie notarie....?

Grattis till Vinnarna och hälsa Gösta för fint jobb. En naturbegåvning framför kameran.

Anonym sa...

Jag tycker att det allra bästa är att man får välja det som blev över, tänk vad det är bra med valfrihet.
PV (som inte alls är avundsjuk på Gösta; näe då. Inte ett dugg. Alls)

Evas blogg sa...

Bra jobbat Gösta!

annannan sa...

Titta, jag myglade inte.

Är inte heller avundsjuk. Alls.

Evas blogg sa...

Misströsta inte annannan, det är ju snart jul och då sker ibland oväntade saker :)

Ruta Ett sa...

Heja morbror Gösta!! Det skötte du alldeles fantastiskt bra - som om du aldrig hade gjort annat. Och mitt namn drog du också! Jag är så nöjd, så nöjd och tänker inte skämmas ett enda dugg!
PS Som vinst väljer jag den som blir över, men jag ska inte säga vilken jag hoppas på.
Hur som helst så ska den få en hedersplats i ateljén.
Kram till Gösta och också till Sonja och förstås till Elisabeth, som fixar detta roliga!

mossfolk sa...

Woho! Ja, det är ju tur för alla andra att jag stod över en vecka, för nu märks det att jag är med igen ;)

Och heja Gösta, vilket alldeles strålande jobb som notarius publicus!!!

Jag skulle bli hemskt glad för den vackra bilden med fönstret! Så fina bilder du har fotograferat Eva!

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, visst är han bra, morbror Gösta!! Det här ska han nog få göra om .., kanske på självaste julaftonen?

Grattis mossfolk, Ann i Göteborg och Ulrika!

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, visst är han bra, morbror Gösta!! Det här ska han nog få göra om .., kanske på självaste julaftonen?

Grattis mossfolk, Ann i Göteborg och Ulrika!

Biggan sa...

Åh en så otroooligt charmig lotteriföreståndare!!!!!<3