tisdag 27 november 2012

Tidig morgon i landet Halland ...

V i n d s t i l l a.

Och dånet av tystnaden.

Inte ens vågskvalpet hörs.

Harry springer lös .., fram och tillbaka och upp över kullarna ..., språngfart!! hej och hå! ..., försvinner ett tag och kommer sedan ruuuusande tillbaka med viftande svans!

Det finns inte ord för hur mycket jag älskar den hunden!

Vid färisten kommer grannen Arne körande med sin röda bil. Arne har dåligt hjärta, men fixar tillvaron på nåt vis och varje förmiddag tillbringar han med dom andra gubbarna nere vid hamnen. Småprat och sånt.
Terapi. Kanske den bästa av alla?

"Jaha du Elisabet, du är ute på språng ..?" säger Arne som har vevat ner rutan.

Och vi pratar om detta att det är vindstilla .., det händer ju nästan aldrig.

Igårkväll: pv:s brorson Hannes ska iväg till Göteborg och hämta fisk och skaldjur till restaurangen i Malmö, men stannar till här och sover i det vi kallar för "Gunnars rum".

Innan dess blir det backgammon med pv, allt medan jag sitter i loppisfåtöljen och tar igen mig efter jobbet.
(Tar igen mig = spelar frågequizz).

Och nu är det tisdag och i morgon är jag fri och ska köra till Helsingborg.

2 kommentarer:

annannan sa...

Jag tänker på att du säger att du är "fri" när du inte arbetar. Så sa min mormor alltid. Jag säger "ledig". Det är alltså inte skånska, eller så pratar du skånska och inte jag?

Elisabet. sa...

annannan: det är nog efter tjugo år i Skåne ,-) hemma säger man ledig.