måndag 3 december 2012

DBFV för Eva från Tyresö ...

Att undervisa.
 
Det ringde en pappa och ville jag skulle coacha hans dotter.
Storebror som haft mig i skolan rekommenderade mig.
Flickan var här igår och det var så kul så jag kände det i kroppen hela kvällen.
Jag är nog gjord för att undervisa och det gör jag ju inte hela dagarna längre......
 
Det var verkligen stimulerande med flickan 15 år.
Hon har stora svårigheter, är  blyg och försiktig och det är trist i skolan då förstås.
En utmaning för mig..........att få henne att behålla självförtroendet  nu i betygshetsen.
Men allt bygger på relationer som det alltid gör i skolan.
Hon kommer igen om en vecka. Hoppas jag.
 
Illustration Elsa Beskow ur Tomtebobarnen
 
Hon är sista flickan i raden och det var Tomtefar som kom med henne.

Inga kommentarer: