onsdag 5 december 2012

Klockan sju noll noll ...

... går jag och lägger mig.

Ångesten över min svåger i Australien och detta att han är så svårt sjuk och även detta att vara så långt ifrån syskon när livet är kämpigt, ligger som en tyngd över bröstet.

Vaknar några timmar senare när pv gör natt.
Precis som alltid somnar han nästan genast.

Själv lyssnar jag till Karlavagnen - det pratas om tatueringar -, jag ler för mig själv åt kvinnan som låtit tatuera in sitt turkiska favorithotell på ryggen ..., ler också åt stillsam norrbottning (numera Norrtäljebo) som sitter i sin bil och har suttit där i ett par timmar i väntan på att vägen ska bli farbar.

Sen tassar jag försiktigt ner till köket och tar mig en smörgås och ett glas mjölk och ute är det förstås mörkt, bara ljusslingar i den lilla eken lyser upp och jag ser dom två havrekärvarna och fröautomaten .., man kan undra var alla fåglarna sover?

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Gonatt från mig som också nyss tagit en nattmacka.

Tänk så härligt det kan vara att komma hem!

Ulrika sa...

Jag tog mig också just en nattmacka. Eller, ja nu är ju klockan snart 5 så kanske räknas det som frukost?

Ischiasmonstret har hållit mig vaken ännu en natt. Jag har sett så mycket tv nattetid de senaste två veckorna att det börjar kännas som om det räcker livet ut.
Ljudbok är bra mycket bättre, MEN, det blir jag sömnig(are) av och då känns det ännu jäkligare att inte få sova.

Nåja.
Jag hinner sticka en himla massa julklappar i alla fall.

Jag hoppas det vänder för din svåger, tänker på er allihop.
Kram!!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, så skönt för dig!! Tur att man inte är påverkad av vädrets makter på det viset!

Ulrika: och jag lyssnar till P4 på nätterna när jag vaknar till .., önsketimmen och sånt och långtradarchafförer som ringer in till programledarna ,-)