måndag 3 december 2012

DBFV för Turtlan i Karlstad ...

Hej!

Helt rätt så ska det heta DBFV :-)


Mitt DBFV blir ett bubbelpoolsbad på hotellet i Göteborg när M och jag åkte på en liten resa till Sveriges framsida.
Just det, jag är väldigt förtjust i att bubbelbada.

Vi låg där en lång stund i varsin hörna i det varma vattnet.
Startade bubblet och njöt men efter en stund så stängde vi av bubblet för det lät en hel del.

Det blev tyst och det enda som hördes var musiken från högtalarna uppe i taket på relaxavdelningen.
Sån där musik som jag kallar för "valmusik".
Mitt eget uttryck för sån musik man ofta hör på spa och relaxavdelningar. Lite meditativ musik. Hoppas ni förstår vad jag menar?

Där låg vi en lång stund och njöt.
Tysta båda två. Länge.
En stunds meditation i det varma vattnet.

Inga andra gäster kom under tiden. En söndagskväll på ett hotell kanske inte har så många gäster som ville bubbelbada till vår lycka.

Sen gick vi runt hörnet från hotellet och köpte varsin sallad på kvarterspizzerian.
Avrundade kvällen med salladerna och ett spännande avsnitt med A-gruppen.

 Ute var det regn och blåst denna söndagskväll.
En minnesvärd kväll.

Turtlan

Inga kommentarer: