tisdag 5 mars 2013

Hemma ...


Och så kommer krafterna åter!
Sover ovanligt länge, men vid halv nio tar jag harry och går på promenad ner mot havet till.

Ser ett > format fågelsträck (svanar, tror jag bestämt ...) komma flygande över hedmarken .., hör andra sorts fågelkvitter än för en vecka sedan .., och ute på fågelön är det ett förfärligt tjattrande!
Jag undrar jag om ejdrarna har kommit ..:?


Hemma igen .., ser jag en skata lyfta mot skyn med en liten kvist i näbben .., jaha ja .., nu börjar det att möbleras i boet .., och i rabatten mot söderväggen har snödropparna tittat upp.

Det känns bra.
Och om fyra timmar stundar jobb.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh nu är in före oss med våren! Och igår fick jag mms från farmor som hade fotograferat krokus :)

Rexxie sa...

Nämen, har våren kommit så långt hos er? Här känns det som om det är åtminstone en månad kvar...