onsdag 6 mars 2013

Kommer ni ihåg den här ...?


Och Kattis som kommenterar och gissar ...

Kattis sa...

Jag tänker att det är någon som ska bjuda på snittar, vegetarisk lasagne (?), och god dessert, förmodligen ha nattgäster på frukost...

De olika stilarna kan vara en lärare, som skriver skrivstil ibland men textar så att eleverna kan läsa... Listan har fyllts på vid olika tillfällen (därav skifte i handstil), varefter middagen planerats...

Personen är troligen i trettiosåldern, med tanke på handstil och det faktum att dessertskålarna inte redan trängs på hyllorna i köksskåpen...

Kattis sa...
 Det ser ut som att det även ska drickas drinkar! :)

Kattis sa...
Hade det varit hallonBLADSte, då hade personen i fråga varit gravid, men.

Kattis sa...
Jag älskar dessa inköpslistor! :) Kan inte denna Alexandra nu berätta vem hon är? Nu när vi för en gångs skull verkar ha nära till källan och till de rätta svaren.

Och så kom svaret!

Alexandra sa...Kattis! Vilka roliga och bra reflektioner du gjort. Jag är inte lärare, jobbar på hotell, jämngammal med bloggmadamens AP. Skrev listan under förmiddagen men ändå inte så länge mellan varven. Middagsgäster skulle vi ha, bjöd helt riktigt på snittar. Till varmrätt blev det lammgryta av lamm som betat i Klimpfjäll och fanns i frysen, därför inte på listan.
Det var tänkt att gästerna skulle sova över men det blev inte så:(
Är INTE gravid!! Och det bjöds på drinkar!


3 kommentarer:

Ulf sa...

Jag gillar detta så mycket. Inköpslistor som berättar. Som om själva livet tittar fram genom ledtrådar.

Elisabet. sa...

Ulf: det är precis så jag ser det!

Ulrika sa...

Håller med!