måndag 20 maj 2013

Dagens fönster ...


"Hej!

Det här fönstret har du fått av mig förut. Nu kommer det i en lite annan version. Rullgardinen är nere på gäststugefönstret. Där inne har vi inte städat än. Storstugan är skurad och fejad rejält av mamma och mig idag i sommarvädret.

Sommarstugan är redo för säsong 2013 (nästan)

Turtlan."

// Elisabet säger: den som fotograferar ofta, vet hur oändligt mycket ljuset betyder för en bild.
Ljuset gör nästan alltsammans och det är den här övre bilden ett fint exempel på.
För titta på nästa bild .., där ljuset inte smugit sig fram!



Visst blir skillnaden påtaglig ....?

Turtlan hade först tagit den här .., men så upptäckte hon solstrålarna där till vänster och bad mig vänta lite ..., och så kom då den övre bilden!

Tack snälla madame fönsterfångerska! säger jag.

2 kommentarer:

Guy sa...

Du har alldeles rätt i det du skriver.
Säkert kommer flera tips från din sida om fotografering. Jag är idel öra.
Kram på dig!

Elisabet. sa...

Guy: nej du, det kommer inga fler tips, för jag kan inget om sånt, utan tar bara på känsla och det vet du ,-)