måndag 20 maj 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...


Hej Elisabet!

Det bästa denna vecka är nog värmen som kom tvärt. 

Och lika tvärt hände det en massa i trädgården, kungsängsliljorna och tulpanerna slog ut, påskliljornas gula ruggar lyser lite här och där. 
Björkarna är gröna men jag hann inte klippa rosorna i musöronfasen. 
Men det går nog lika bra att göra det imorgon. 

Tre liljebaggar har jag hittat och klämt ihjäl. De är ju röda och granna men det hjälper inte, dö ska dom ändå. Även de vita julrosorna blommar.
Jag har jobbat i helgen men ändå hunnit njuta av livet i en trädgårdsstol. 

Imorgon är jag ledig och förhoppningsvis finns det ork för lite utearbete. Jag såg att det har regnat hos er idag. Jag behöver nog gå runt med vattenkannan imorgon för sandbädden ser torr ut. 

Kanske jag ska drista mig till att så lite frön där.

Ja nu går jag ju över gränsen till nästa vecka men du brukar ju inte vara så noga.
Hälsar ellem

//Nej, ellem ..., det är inte så noga ..., det viktigaste är ju glädjen ,-)


Och där kom en madame från Västerbotten också!
Välkommen i byttan! 

Inga kommentarer: