tisdag 10 september 2013

Dagens lista ....
(hittades hos Kattis ...)

Dagens planer
Å, att vara ledig innebär att jag nästan inte har några planer alls!
Eftersom pv idag tog bilen till jobbet, blir det mest att vara hemmavid.
Jag ska läsa Svenska Dagbladet, dammsuga, skriva dagens brev till min syster i Australien, städa badrummet och kanske moppa och ta mig ett dopp i havet.
Sen det bästa av allt: fotbollsmatchen mellan Sverige och Kazakstan ikväll! 

Min lunch kommer att bestå av ...
Ingen aning!
(Uppdaterat: det blev uppfräst köttfärs tillsammans med  morotsslantar/zucchini/purjolök/gul lök och våra egna små tomater - allt i klyftor eller skivor .., stekt i olja med extrastark curry + spiskummin och serverades med bulgur!Himmelskt gott!)


Vädret utanför mitt fönster är ...
Mulet.
Grå himmel.
Mellan varven är den blå och fin.

Inatt drömde jag ...
Natten mot idag sov jag så hårt och gott .., jag kommer inte ens ihåg att jag har vänt mig i sängen och låg med huvudet intill pv:s fötter.

Igår hände detta ...
Jag var ledig även då .., läste bloggar, upptäckte en främmande fågel i lotteriet - Karin från Huddinge - och blev så glad! .., reprisläste den lilla boken av Margareta Strömstedt (6 av 10 på den där skalan) ..., tog flera promenader med harry .., pratade med min svägerska i Alingsås och läänge med Eva på Frösön (vi undrade vart bloggaren Det Mörka Hotet tog vägen och Magnus i Amsterdam ...) ..., åkte till affären en sväng .., surrade med E som gått ner 8 kg tack vare LCHF .., ja, det var en härlig dag.

Dagens outfit består av ...
Vita underbara, ljufvliga linnetunikan och svarta byxor.
That´s it.
Fritt Fall och Barfotafötter.

Just nu är jag irriterad på ...
Just nu?
Ingenting.
(Men lite senare kommer jag på vad som irriterat mig: kungens snäsiga svar till några reportrar .., här kan man läsa om det. Att postkodlotteriet är så egenyttiga, irriterar mig också.)


Däremot Det här vill jag rekommendera ...
Lyssnade någon till det där underbara programmet i P1 häromdagen?
Det rekommenderar jag gärna!
Det heter "En promenad på gott & ont" och handlar inte om hundar.

Det här är min favoritlåt just nu ...
Egentligen har jag ingen särskild favorit, men den här lyssnade jag till innan jag gick in på bloggen.
Om fyra månader fyller jag sextio och det ska jag fira när det blir sommar eller höst.
Då ska jag sitta på en filt i Hyde Park i London och sjunga med i detta.
Har jag riktigt tur, finns några av dom jag älskar allra mest med där i gröngräset.
Och vi ska ha picknickkorg och jag ska sjunga och vifta med liten flagga, så där så jag nästan spricker!
Jag ska vara så lycklig.
Det har jag bestämt.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Men om du vill, vågar och kan så står ju saaben till förfogande.
Puss
PV

Elisabet. sa...

PV: nä, aldrig att jag kör omkring med en bil med dåliga bromsar! Däremot ska jag moppa till Steninge nu och ta ett dopp ,-)

Ulrika sa...

Skulle inte Saaben skrotas? :-D

Jag hakade på listan jag också.

Monet sa...

Tack för att du lämkar till intressanta radioprogram. Alltid kul att lyssna till i min franska säng på morgonkvisten!

Elisabet. sa...

Ulrika: den ska säljas till någon som vill ha en bil och ta reservdelar av .., eller möjligen laga upp den.

Monet: så gärna! ,-)

Rexxie sa...

Trivs ni med nya bilen då?

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, den är liten och nätt, jag behöver aldrig mera backa nerför backen, utan vänder den lätt som en plätt här vid garaget! Lite högt motorbrus ..., och urdåligt att det inte finns upplysning om hur många mil man kan köra innan bensinen tar slut! Men annars, helt okej!